رشد و توسعه تولید داخل در گرو ساماندهی واردات کالا

یکی از تولیدکنندگان موفق پوشاک  ورزشی در استان البرز گفت:ساماندهی واردات و حضور برندهای خارجی تاثیر بسزایی در رشد و توسعه تولید داخل خواهد داشت که امید است طبق برنامه ریزی وزارت صنایع، معادن و تجارت این اقداماجرایی شود.

مجید فخار در گفتگو با بازار کسب و کار با اشاره به اینکه از سال 59به مدت 2 سال در شبکه توزیع پوشاک فعالیت داشتم افزود: از سال1 نیز تولید پوشاک را آغاز کرده و از سال 6 نیز کارخانه تولید 7 8پوشاک ورزشی در شهرک صنعتی سپهر نظرآباد کارخانه ای ایجادکردم.

وی ادامه داد: تولیدات ما پوشاک اسپرت مردانه، زنانه، تین ایجر و بچگانه با استانداردهای مختلف اعم از ایزو و دارای افتخارات ملی وبین المللی بوده و این مجموعه 2 نوع محصول تولید می کند که 8در سال حدود 300 طرح و مدل تولید در رنگ بندی و سایزبندی مختلف است.

فخار گفت: دارای پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم و در سال نیم میلیون لباس تولید داریم و 130 پرسنل به صورت مستقیم همراه واحدهای بازاریابی، طراحی و تضمین کیفیت وسایر بخش ها در این کارخانه فعال هستند.

وی افزود: مجموعه کاملا علمی اداره می شود و دارای تجهیزات روز واستاندار های بین المللی برای تولید با کیفیت ترین محصولات است.

این تولیدکننده اضافه کرد: در کشور عامل فروش و نمایندگی های فروش داریم همچنین توزیع در محل کارخانه نیز صورت می گیرد،این مجموعه با 3500 متر زیربنا و 1500 متر فضای فروشگاهی سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: در کنار محصولات کارخانه سایر اقلام تکمیل کننده نیزدر این فروشگاه عرضه می شود که شامل کالاهای کلاسیک لباس

نوزاد، زنانه، مردانه، شال، روسری، کیف، کفش، اسباب بازی، بدلیجات،عینک، عطر، ادکلن، لوازم بهداشتی و آرایشی است.

فخار افزود: برای استمرار فعالیت مجموعه و معرفی برند های ملی باکمترین قیمت ممکن این اقدام صورت گرفته که از استقبال بسیار

خوبی از سوی مردم برخوردار بود و درصدد رقابت سالم با برندهای خارجی هستیم.وی خاطر نشان کرد: بیشتر برندهای خارجی در ایران فعالیت های غیر قانونی دارند و محصولات آنها با مبالغ بسیار بالا است چراکه از

مبادی غیر رسمی وارد کشور شده و شرایط را برای تولیدات داخلی بامشکلات بسیار زیادی همراه می کنند.این تولیدکننده گفت: به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره صنایعپوشاک ایران، تلاش هایبسیاری برای مبارزه با شرایط نابرابر در واردات بی رویه انجام

دادیم ولی همکاری مسئولان مربوطه در این رابطه خوب نبودهاست.

وی افزود: 2 وزارتخانه صنعت،معدن و تجارت و اقتصادی ودارایی باید برای مقابله با کالای قاچاق اقدامات بزرگی انجام دهند تا تولید کننده داخلی بیش از این با مشکل رو به رو

نشود ولی کارهای اثربخشی انجام نشده است.فخار با اشاره به ورود کالایقاچاق و واردات بی رویه در کشورادامه داد: تولیداتی در داخل با کیفیت های خوب موجود است ولی بسیاری از تولید کنندگان داخلی ناچار به تعدیل نیرو و یا کم کردن ظرفیت تولید شده

اند که این امر عواقب جبران ناپذیری دارد چراکه اگر در آینده نزدیک نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدامی نشود جبران آن

سخت خواهد شد.

وی گفت: مجموعه ما در این شرایط موفق عمل کرده چراکه در بخشطراحی، نظرسنجی از مشتریان صورت گرفته و با توجه به سلایق مردم برای تولید محصول اقدام شده است بنابراین با توجه به اینکه نیاز مشتری تامین شده آنها نیز وفادار هستند.

فخار افزود: در این شرایط نا برابر واردات حصولات خارجی با تولیدات داخلی، مجموعه های این چنینی بسیار سخت کار می کنند.

وی اضافه کرد: ما در محل کارخانه اقدام به ایجاد فروشگاه کردیم و درصدد گسترش این امکان به تمامی شهر های کشور هستیم تا

محصول با کیفیت بالا و قیمت پایین در اختیار مردم قرار گیرد.

فخار گفت: چند مشکل اساسی وجود دارد که فضای نا مناسب کسب و کار، واردات بی رویه و قاچاق کالا، قیمت تمام شده بالا و بهره وری پایین در مجموعه تولید پوشاک و عدم طراحی و مد روز در بخش تولیدات واحدهای صنعتی و صنفی از جمله آنها محسوب می شود

وی افزود: در فضای نامناسب کسب و کار در بحث بالا بودن قیمت تمام شده بالا بودن نرخ سود بانکی، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه سنگین بیمه منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده کالا در کشور می شود. فخارعنوان کرد: مسئولان از تمامی مشکلات ما مطلع هستند چراکه بارها در این رابطه توضیح داده شده ولی تاکنون اقدام چشمگیری صورت

نگرفته است.

وی گفت: سال 96 را بسیار مثبت ارزیابی می کنم چراکه برنامه ساماندهی حضور برندهای خارجی و واردات کالا در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در صورت اجرا نتایج خوبی خواهد داشت. این تولید کننده افزود: تا سال 2 صادرات داشتیم و از این 8سال به بعد رقبای بین المللی بازارهای ما را بدست گرفتند چراکه کار کردن در این حوزه بسیار سخت است.

وی گفت: باید در کشور نیازها از طریق داخل تامین شود ولی باگذشت زمان بازارهای داخلی از بین رفت و یک سوم نیاز داخلی را

تولید کنندگان داخلی انجام می دهند بنابراین در این شرایط نمی توان امید زیادی به صادرات داشت.

فخار افزود: ظرفیت واحدهای موجود به 3 برابر باید افزایش پیدا کند تا بتوانیم به بازارهای خارجی نیز دست پیدا کنیم.

وی گفت: امسال از سوی موسسه اینووا که مربوط به اتحادیه اروپا می شود از طریق بروکسل مرکز اتحادیه اروپا برآوردهایی در 22

کشور جهان انجام می دهند و مدیران مختلف در حوزه های متفاوت مورد ارزیابی قرار می گیرند از این رو من به عنوان یک مدیر ایرانی درصنعت پوشاک ورزشی مفتخر به کسب مدال شوالیه شدم.

این تولیدکننده موفق افزود: در خصوص مدیریت خلاق و نوآورانه نیز مدال لژیون آفیسر یا نشان عالی لیاقت فرمانروا را از اتحادیه اروپا دریافت کردم که این نشان را امسال برای اولین بار به 5 مدیر موفق در ایران تعلق گرفت.

http://rooz-info.com/info/%D8%AC%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8...

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.