اشتهارد در مسیر توسعه و پیشرفت

فرماندار اشتهارد گفت: در این شهرستان با همراهی و هم افزایی مردم و مسئولان درصدد تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، اشتغال-تولید و اجرای برنامه های دولت هستیم و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

ابوالفضل اینانلو با اشاره به اینکه رسالت و مسئولیت خطیری که یک فرماندار بر دوش دارد افزود: شهرستان اشتهارد  به فضل خداوند  و با وجود مردمانی خوب و ولایتمدار

و ارزشی و شهید پرور توانسته در خیلی از برهه ها برای نظام مقدس در جهت حفظ ارزشهای این نظام الهی و درخور حفظ دستاوردهای ولاییش اقدامات بسیار مهمی را انجام دهد.

وی ادامه داد: حضور مسئولین خدوم و ارزشمند دولت تدبیر و امید در شهرستان و استان و همچنین عنایات ویژه ای که مسئولین استانی به این شهرستان داشته اند یکی دیگر از وجه تمایزات و ظرفیت سازی هایست که همواره سعی شده از آن به نحوه مطلوب استفاده شود.

اینانلو با بیان اینکه موضوعات مختلف و متنوعی  برای خدمت رسانی به اشتهارد  دراولویت بندی کاری ما قرار گرفته اند گفت: ازبدو شروع به کار این منطقه به عنوان شهرستان اشتهارد حدود 100 درصد ادارات ما در شهرستان استقرار داده شدند و تقریبا همگی به استنثنای یک یا دو مورد(دفاتری که در شهرستان مستقر نیستند که به جهت مشکلات چارت اداری و تقسیماتی بوده) که در حال پیگیری  هستیم مشکل بزودی مرتفع شود و دیگر مشکلی برای حضور این ادارات در اشتهارد وجود نخواهد داشت.

وی افزود: درمرحله بعد  اولویت کاری سعی  خود را به رفع نیاز های معیشتی  و فرهنگی جامعه قرار دادیم که در بعضی زمینه ها موفقیت های خوب و چشمگیری رو با همکاری دولت تدبیرو امید در شهرستان و با همکاری مجموعه مدیران شهرستان و هماهنگی و حمایت مردم عزیز اشتهارد و نیز مدیران استانی  به وقوع پیوست.

فرماندار اشتهارد اضافه کرد: ازجمله اقدامات صورت گرفته دوبانده کردن جاده اشتهارد بود که به واقع مسیر بسیار سخت و پر مخاطره ای بود که با این امر از بروز تصادفات بسیار منجر به فوت  جلوگیری شد همچنین توانستیم جاده  جدید رو احداث کنیم که این پروسه خود شامل مرمت و بازسازی و آسفالت و روکش مسیرهای ماهدشت به اشتهارد و بالعکس شد.

وی گفت: این جاده مسیر عبور استان های غربی کشور است و ترانزیتی محسوب می شود، پس ضرورت داشت راه قابل قبولی برای تردد باشد که اکنون نسبتا این موضوع انجام شده و ما دیگر جز تصادفات ناشی از قصور راننده خوشبختانه موارد خاصی را به دلیل نقص در راه مشاهده نمی کنیم.

اینانلو افزود: بیمارستان شهرستان اشتهارد که از درمانگاه به بیمارستان تبدیل شد و اقدامات قابل توجهی از  طرف مجموعه دانشگاه علوم  پزشکی خصوصا خیرین سلامت شهرستان صورت گرفت، به نحوی که در حال حاضر بیمارستان ما مجهز به 10 تخت  دیالیز جهت خدمات دهی به بیماران کلیوی و خصوصا در بحث دیالیز و حتی از شهرستان ها و استان های همسایه در مجاورت  می باشد.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت این پروژه برای مجموعه ما به حدی است که بازدید مستمر از روند آن در دستور کار بود البته بدیهی است که ما هنوز از نقطه ایده آل فاصله داریم و نیاز است که دانشگاه علوم پزشکی نسبت به بیمارستان اشتهارد توجه ویژه ای داشته باشد.

فرماندار اشتهارد گفت: در بیمارستان اشتهارد اکنون پزشکان متخصص به صورت تمام وقت در شهرستان حضور دارند و نیز تکمیل ساختمان های نیمه تمام درمرکز بیمارستان بوالحسنی و بیمارستان الزهرا در ارشتهارد مورد نظر است که روند انجام کار با پیشرفت 40 درصدی همراه بوده و اعتبارات خوبی رو هم  در سال جاری و همچنین سال گذشته از محل تملک دارایی به این امر اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص آب شرب شهرستان افزود: هدیه دولت تدبیر و امید به مردم خوب شهرستان یک دستگاه آب شیرین کن بود که حدود پانزده میلیارد تومان برای ساختمان و تاسیسات و مجموعه دستگاه خریداری شده مشخص شد و کلنگ پروژه درهفته دولت94 زده شد که در هفته دولت 95 به احتساب چند ماه تاخیر (چون نصب دستگاه خود یک پروسه تخصصی می طلبید) به بهره برداری رسید و اکنون آب شیرین و گوارا در اختیار مردم عزیز شهرستان قرار دارد.

اینانلو به موضوع انتقال پساب کرج به شهرستان اشتهارد اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع رو از طریق آبفا و آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و نمایندگان به جهت اهمیت، در سلسله جلسات متعددی به ریاست استاندار تعیین شد مقدار 650 لیتر درثانیه پساب را از به اشتهارد انتقال پیدا کند.

 

وی گفت: این کار درحال اجراست پیمانکار مشخص شده  که به صورت دین متقابل  بعد از انتقال بتوانند  در بخش کشاورزی  و بخش صنعت استفاده شود. که باعث اشتغال زایی  درصد بالایی از جوانان با توجه نامگذاری امسال مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال شود که خوشبختانه اکنون براساس اعلام بیمه تامین اجتماعی ما  کارگر بیمه شده اصلی داریم که با توابع شان مقداری قابل توجه است که البته در درصدی هم در اشتهارد ساکن نیستند. 

این مسئول افزود: نیروی کار در حال تردد ما عمدتا شامل شهرستان های اطراف اشتهارد، کرج، صفادشت، بویین زهرا، استان قزوین، شهرستان های نظر آباد و ساوجبلاغ و حتی بعضی از شهرستان های هم مرز نیز می شود که البته به فال نیک می گیریم که جوانان ما در این عرصه ها مشغول بکار هستند.

وی اضافه کرد: می توانیم با انتقال پساب به شهرستان ، شرکت هایی رو که برای  فعالیت نیازمند آب بیشتر هستند را راه اندازی کنیم کرده و اشتغال بیشتری ایجاد کنیم همچنین در مورد سرمایه گذاران خارجی در استان تا جایی که من آمار دراختیار دارم از 8 سرمایه گذار خارجی  دو یا سه سرمایه گذار در شهرستان اشتهارد هستند.

اینانلو گفت: برای نمونه  شرکت بی آی تی  در زمینه تولید سیمان و شرکت دنیلی تولید فولاد و دستگاه های فولادسازی رو داریم که که باعث اشتغال زایی در اشتهارد شدند.

وی افزود: مشکل فاضلاب شهرک صنعتی اشتهارد و تصفیه خانه آن که از نظر ما ایرادات کلی فنی و اصولی به محل تصفیه خانه وجود داشت، که اینجا ما خواستار مساعدت و همکاری استاندار به منظور تهیه یک تصفیه خانه در خور و قواره برای شهرک صنعتی شده ایم.

فرماندار اشتهارد خاطرنشان کرد: فاضلاب های خروجی صنعتی از آلایندگی بالا و بوی بدی برخوردار است که البته با پیگیری های بجای شرکت خدماتی شهرک های صنعتی استان و محیط زیست  و ورود دستگاه قضای و مجموعه مدیریت شهرستان،این بوی بد مرتفع گردید و باعث آسایش نسبی برای مردم شهرستان شد که البته پیگیر حل و فصل اصولی و فنی و زیست محیطی ماجرا هم هستیم که هم لجن انباشته شده در لاگن های تصفیه خانه به صورت فنی واصولی و زیست محیطی مرتفع شود.

وی گفت: در بحث پیگیری توامان ما محیط زیست را مامور این کار کردیم همچنین به شرکت خدماتی تاکید شد که وظیفه خود رو در قبال این موضوع به جد انجام دهد و از هرگونه آسیب به محیط زیست جلوگیری به عمل آورند.و به طور اصولی وصحیح و با همکاری با محیط زیست  جهت دفن در محیط های مناسب اقدام کنند ونیز پیگیر هدایت پساب برای استفاده در فضای سبز باشند.ما در زمینه محیط زیست به طور جد پیگیر هستیم.

این مسئول افزود: یک نمونه از این موضوعات در رابطه با بحث محیط زیست شهرک های صنعتی است. که درمورد تخلیه لجن ها در اطراف شهرستان بود که در فضای مجازی هم مطرح شد.  که  این موضوع مر بوط به تقریبا یکسال و نیم پیش می باشد و آن را پیگیری نموده ،رانندگان متخلف را به دادگاه احضار کردیم همان رو سریعا منتقل کردن به فضایی که زیست هماهنگ کرده بود و تصفیه شد و لجن هایی رو که الان در لاگن ها وجود دارد رو یکسری جلسات گذاشتیم با محیط زیست در مورد مدیریت این لجن ها به صورت فنی و صحیح و اصولی که از صدمه ه محیط زیست جلوگیری شود.

وی با اشاره به موضوع سگ های ولگرد در اشتهارد گفت: بحثی مطرح بود که از محیط زیست خواستیم خیلی جدی بررسی کنند و به ما اطلاع دهند.ما شدیدا مخالف این موضوع هستیم و به طور حتم با متخلفین در این زمینه برخورد قاطع و جدی خواهد شد.با کسانی که بخواهند چه در این مورد چه در مورد تخلیه لج و چه در سایر موارد به محیط زیست صدمه بزنند برخورد صورت می گیرد.

اینانلو عنوان کرد: جلسات فرهنگی را به طور جد با امام جمعه محترم و مجموعه اعضای شورای فرهنگ عمومی تشکیل دادیم و اقداماتی را در زیر مجموعه شهرستان در دستور کار قرار دادیم.شورای امربه معروف ونهی از منکر مسائل مربوط به این موضوع را در دستور کار دارند.

وی گفت: مسائل فرهنگی اشتهارد با توجه به تضادی که بین فرهنگ ها ی افراد بومی و غیر بومی وجود دارد ،نیاز به توجه متولیان امور فرهنگی دارد.ازجمله سازمان تبلیغات، اداره ارشاد،امام جمعه محترم،ائمه ی جماعات است.

فرماندار اشتهارد افزود: مجموعه مدیریتی شهرستان اشتهارد با اطلاع رسانی که انجام شده وعموم مردم می دادند و در همه مراسمات و نماز ها و گردهمایی مانند دهه مبارکه فجر که حضور داشتیم. اعلام کردیم که برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم روز های چهار شنبه  جلسات ملاقات عمومی با مردم عزیزمان رو داریم .

 

وی با اشاره به اینکه دکتر نجفی استاندار البرز اولین سفر شهرستانی خود را به اشتهارد داشتند عنوان کرد: این حضور بسیار برای شهرستان اشتهارد خوش یمن بود و بخش اعظم مشکلات صاحبان صنایع  را که بدلیل پاره ای از مشکلاتی که گاها در مسیر فعالیت خود دارند امکان پرداخت یکباره را ندارند از قبیل پرداخت نقدینگی،باپرداخت بدهی به بانک ها،ادارات تامین احتماعی و مالیاتی،آب،برق،گاز و سایر دستگا های خدمت رسان مرتفع شد.

 

افزودن دیدگاه جدید

Filtered HTML

  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • تگ‌های HTML مجاز: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.